A Daimler korábbi vezérigazgatója, Dieter Zetsche idén távozott az autógyártótól, és már akkor lehetett sejteni, hogy a 66 éves menedzser nem unatkozó nyugdíjasként fogja tölteni a következő éveket. A Daimlertől való távozása után egy nappal bejelentette, hogy a Tui felügyelőbizottsági elnökének választották meg, most pedig azt is bejelentették, hogy Zetsche az Aldi tanácsadója lesz.
A Daimlernél át kell gondolni a beruházási terveket - hangsúlyozta a német járműgyártó társaság távozó vezetője szerdán Berlinben, a részvényesek közgyűlésén.
Idén májusban a Daimlernél fejezi be karrierjét Dieter Zetsche. A Bild úgy tudja, hogy az autóipari menedzser rekordnyugdíjat kap majd, akkora összeget fizetnek ki neki, amekkorát soha nem kapott még német tőzsdei vállalat első embere.
A Volkswagen után most itt a Daimler dízelbotránya, akár egymillió dízeles autó is érintett lehet.
Dagad a Mercedes botránya, a német autógyártónál olyan motorvezérlő szoftvereket találtak, amelyekkel szabályellenesen lehet manipulálni a károsanyag-kibocsátást.
Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója Pekingben kijelentette: nincsenek arra utaló jelek, hogy Li Shufu, a kínai Geely tulajdonos-vezérigazgatója, a Daimler legnagyobb részvényese a konszern ellenséges felvásárlását tervezné.
A korábbi találgatások helyesnek bizonyultak, ugyanis az új Mercedes-Benz A-osztály világpremierjén az is kiderült péntek este, hogy Kecskemét egyike lesz annak az öt helyszínnek a világon, ahol ezt a kompakt modellt 2018-tól gyártják majd. A Daimler menedzsmentje egy másik fajsúlyos döntést is meghozott. A magyarországi üzemből elviszik a B-osztály gyártását annak érdekében, hogy helyet szorítsanak a gyártószalagon az új modellnek és továbbra is csúcson járassák a termelést. Bánatra tehát semmi okunk, a németek ezzel a lépésükkel csak tovább erősítették a magyar operáció pozícióját a cégcsoporton belül.
Az akkumulátorral szerelt elektromos járművek egy kis előnyhöz jutottak a hidrogénhajtású társaikkal szemben - erről Dieter Zetsche beszélt az Euro am Sonntagnak adott interjújában. A Daimler vezére elmondta azt is, ha Németország nem ösztönzi az elektromos autózás terjedését, akkor egészen biztosan nem teljesülnek majd a 2020-ra kitűzött céljai.
Éles kritikával illette a dízelbotrány miatt a Volkswagen vállalati kultúráját a Daimler vezérigazgatója egy csütörtöki berlini eseményen. A szokatlan eset éppen aznap történt, amikor a francia Renault autógyártónál házkutatást tartottak a hatóságok, a részvényárfolyam pedig a mélybe zuhant. Csütörtök este megszólalt a Renault, cáfolva azt, hogy érintett lenne a csalási botrányban.
Sok magyar utas került bajba ezek miatt.
Nagyon jó a hangulat a tőkepiacokon.
Egri Gábort, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökét kérdeztük.
Talán kicsit stabilabb a front, mint tavasszal.
A hiány magas, 2026-ban választások lesznek.